Bij meerdere keuzemogelijkheden dient u als volgt te handelen :

Vanaf eind januari weer leverbaar!!

U kunt alvast de bestelling in de webshop plaatsen, deze wordt dan direct uitgeleverd als wij de zending van de fabrikant ontvangen hebben.

Groot, luid en oranje, de Italiaanse zwaargewicht woog meer dan 250 kg met een tank benzine, maar het beest liet zich goed besturen - als je hem liet zien wie de baas was.

Jij kan deze bouwdoos natuurlijk niet aan je voorbij laten gaan, wat een bruut en mooi model is dit.

 

Groot, luid en oranje, de Italiaanse zwaargewicht woog meer dan 250 kg met een tank benzine, maar het beest liet zich goed besturen - als je hem liet zien wie de baas was.

De komst van de 1000cc triple in 1973 luidde een nieuw hoofdstuk in in het Laverda-verhaal.

Toen de legendarische Jota, met zijn racenokken en zuigers van de fabrieks endurance racers drie jaar later de weg op ging, werd het met 140 mph meteen een klassieker!

Begin 1960 bezocht Massimo Laverda Amerika om te ontdekken waar de markt naartoe ging, en hij kwam terug met de les die hij nooit is vergeten: In Amerika is groter beter.

En hij wist dat in Amerika - een van Laverda's belangrijkste markten - rijders wild zouden worden van een 1000cc V6-motorfiets.

 

Big, loud and orange, the Italian heavyweight tipped the scales at over 250kg with a tank of fuel, but it was a beast that could be ridden well - if you showed it who was boss.
The arrival of the 1000cc triple in 1973 heralded a new chapter in the Laverda story.
When the legendary Jota, with its racing cams and pistons from the factory endurance racers, hit the road three years later, it became an instant classic at 140mph!
In early 1960 Massimo Laverda visited America to see where the market was going, and he came back with a lesson he never forgot: In America, bigger is better.
And he knew that in America - one of Laverda's most important markets - riders would go wild for a 1000cc V6 bike.

 

Gros, bruyant et orange, le poids lourd italien pesait plus de 250 kg avec un réservoir d'essence, mais la bête était facile à conduire - si on lui montrait qui était le patron.
L'arrivée du triple 1000cc en 1973 a marqué le début d'un nouveau chapitre dans l'histoire de Laverda.
Lorsque la légendaire Jota, avec ses cames de course et ses pistons issus des voitures d'endurance d'usine, a pris la route trois ans plus tard, elle est devenue un classique instantané à 230 km/h !
Au début des années 1960, Massimo Laverda s'est rendu en Amérique pour découvrir où allait le marché, et il est revenu avec la leçon qu'il n'a jamais oubliée : en Amérique, plus c'est gros, mieux c'est.
Et il savait qu'en Amérique - l'un des marchés les plus importants de Laverda - les pilotes seraient fous d'une moto V6 de 1 000 cm3.

Nieuw in de collectie:

De voorraad is beperkt, dus grijp nu jouw kans!

GRATIS VERZENDING NAAR ADRESSEN BINNEN NEDERLAND

voor de Pocher Porsche 917K  Gulf Edition

HK118 Porsche 917K - Gulf Edition - 1:8 Scale Kit

Het concept was buitensporig, gebouwd tegen enorme kosten, en niet één exemplaar maar 25  Le Mans-uitdagers, waardoor het zich kwalificeerde voor de status 'sportauto' en een prototypelimiet van 3,0 liter omzeilde.

In een klap maakte de 4,5 - 5 liter 917 (de grootste luchtgekoelde raceauto ooit) zijn prototype rivalen verouderd. Een van de meest iconische raceauto's in de geschiedenis van de autosport. Terwijl het in eerste instantie een onhandelbaar beest was geweest, getemd voor 1970, had het de maatstaf van zijn rivalen.

Hoe mooi is het dat dit exemplaar als bouwdoos verkrijgbaar is!

Het model van Pocher is gebouwd met precisiecomponenten en eersteklas materialen zoals metaal, rubber en textiel, en weerspiegelt het doel van het merk om topkwaliteit na te streven. Van het nagebouwde chassis tot het fijn bewerkte interieur, dit model is authentiek en heeft oog voor detail, en eert de tijdloze legende van de Porsche 917.

Met 312 zeer gedetailleerde, vooraf gedecoreerde onderdelen, wordt elk detail van het origineel nauwgezet weergegeven, wat zowel verzamelaars als motorsportliefhebbers aanspreekt.

Technische informatie:
Aantal onderdelen: 312
Bouwuren: 30+
Schaal: 1:8
Afmetingen: (L)522 x (W)267 x (H)135mm
Gewicht: 6kg

The concept was outrageous, built at enormous expense, and not one example but 25 Le Mans Challengers, qualifying it for 'sports car' status and bypassing a 3.0-litre prototype limit.

In one fell swoop, the 4.5 - 5 liter 917 (the largest air-cooled racing car ever) made its prototype rivals obsolete. One of the most iconic racing cars in the history of motorsports. While it had initially been an unruly beast, tamed for 1970, it had the benchmark of its rivals.

How nice is it that this copy is available as a kit!

Built with precision components and premium materials such as metal, rubber and textiles, Pocher's model reflects the brand's goal of pursuing excellence. From the recreated chassis to the finely crafted interior, this model is authentic and attention to detail, honoring the timeless legend of the Porsche 917.

 

Featuring 312 highly detailed, pre-decorated parts, every detail of the original is meticulously recreated, appealing to collectors and motorsport enthusiasts alike.

 

Technical information:

  • Number of parts: 312
  • Construction hours: 30+
  • Scale: 1:8
  • Dimensions: (L)522 x (W)267 x (H)135mm
  • Weight: 6kg

Uniek item:

IXO MERCEDES BENZ 300 SL Gullwing 1954 (in schaal 1:8)

English information below the Dutch version.

Details van model 1/8 Mercedes-Benz-1955 SL Coupe: (Onder officiële Mercedes-licentie)

- Lengte: 56,5 cm
- De vleugeldeuren, de kap, de kofferbak kunnen open en het         model heeft een realistisch interieur dat rijk is aan details.
- De koplampen gaan aan via een bediening op het dashboard.
- De remlichten worden verlicht door het rempedaal in te drukken.
- De besturing werkt, de voorwielen sturen na een beweging van het stuurwiel.
- De motor komt overeen met die van de originele auto.

Gratis verzending binnen Nederland!

ENGLISH

Details of model 1/8 Mercedes-Benz-1955 SL Coupe: (Under official Mercedes license)

- Length: 56.5 cm
- The gullwing doors, the hood, the trunk can be opened and the model has a realistic interior rich in details.
- The headlights are switched on via a control on the dashboard.
- The brake lights are illuminated by pressing the brake pedal.
- The steering works, the front wheels steer after a movement of the steering wheel.
- The engine corresponds to that of the original car.

Voor motorfiets-, automodelbouwdozen en de "betere" kant en klaar modellen

bent u op de juiste website !

 

Indien een artikel niet voorradig is, informeer dan naar de (meestal korte) levertijd via ons contactformulier.

If an item is sold out, please ask for the (mostly short) period we can supply it again trough our contact page.

 

 AFHALEN VAN ARTIKELEN IS ALLEEN MOGELIJK NA VOORAFGAANDE AFSPRAAK

 

Het lange wachten is beloond !

BM-VR13

De Van Veen Kreidler van

wereldkampioen Jan de Vries (1973) 

wereldkampioen Henk van Kessel (1974)

(U kunt kiezen welke uitvoering u wilt bouwen)

 

High Quality model kits in schaal 1 op 12.

Ruim 400 perfect gedetaileerde onderdelen uit resin, metaal, rubber, photo-etched,decals en uitgebreide bouwinstructie.


Apart te bestellen :

BM-DS30  - Spakenset met kop , deze spaken werken makkelijker dan het zelf knippen van de spaken en zijn door de "kop" ook nog eens realistischer !

 

SK 12 - Showcase/stofkap om je Kreidler straks stofvrij te houden (met neutraal witte basis, te lakken in elke gewenste kleur)

 

_____________________________________________________________

 

BRACH 1/12 model kit BM-VR13 for the

1973/74 VAN VEEN KREIDLER - Jan de Vries / Henk van Kessel

These High Quality model kits in scale 1 to 12 are now on stock.

More than 400 perfectly detailed parts from resin, metal, rubber, photo-etched, decals and extensive building instructions.

 

To be ordered separately:

BM-DS30 - Spoke set with head, these spokes work easier than cutting the spokes yourself and are also more realistic because of the "head"!

 

SK 12 - Showcase (white base) to keep your model dustfree.

 

 

 

MOTORBLOKKEN OP STANDAARD - SCHAAL 1:12

Helaas heeft Model Factory Hiro sinds eind 2022 de productie van veel motorfietsmodellen tijdelijk stilgelegd, hierdoor zijn alleen de bouwdozen die we daadwerkelijk nog voorradig hebben leverbaar.

We zijn er zeker van dat alle modellen in de toekomst weer leverbaar worden ! Hou onze webshop dus regelmatig in de gaten !

 

IN DEZE SERIE IS OOK LEVERBAAR:

CIXMBIG 6001   - Harley Davidson motorblok 8 valve,  schaal 1/6

CIXMBIG 6002   - Harley Davidson motorblok 4 valve, schaal 1/6

 

 

De serie CIX 1:35 motorfiets modellen is nu ook leverbaar !

Deze 1:8 high quality modelkit met gespoten onderdelen wordt.

Wij bieden hem aan voor de zeer scherpe prijs van € 699.00

U kunt hem reserveren door een aanbetaling van € 50,00.

Bij aflevering voldoet u dan nog € 649.00

GRATIS verzending aan adressen in Nederland !!

De afmetingen van het model zijn (+/-)

  • Lengte: 557mm
  • Hoogte: 145mm
  • Breedte: 279m